.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علامه جوادی‌آملی درمراسم اختتامیه کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب:
ابن شهرآشوب مفسریزرگ نظم دقیق عالم هستی
شمال نیوز: امروز کفر و ایمان در مقابل هم هستند و یک طرف مدام می‌گوید گزینه نظامی بر روی میز است تصریح کرد: ما هم برای تیم مذاکره‌کننده خود دعا می‌کنیم و می‌گوئیم در مقابل گزینه لبیک یا حسین(ع) را بر روی میز داریم.
ابن شهرآشوب مفسریزرگ نظم دقیق عالم هستی

به گزارش خبرنگار اعزامی شمال نیوز از قم ، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی صبح امروز در اختتامیه نخستین کنگره بین‌‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار شد شیوه علمای قدیمی و جدید را در اجتهاد مورد توجه قرار داد و اظهار کرد:ابن شهر آشوب با بیان اینکه قول و فعل و حکم خداوند در تمام طول تاریخ یکدست بوده نظمی دقیق را از عالم هستی یاد می‌گیرد و همان را در تفسیر خود استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به عدل سبب می‌شود سایر اصول دین هم ثابت شوند زیرا هم موحد در اقامه برهان توحید مجبور است و هم ملحدی که به زعم خود مغالطه می‌کند و در این زمینه پایگاه توحیدی وجود نخواهد داشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در زمینه تفسیر باید گفت پیش از از شروع به روایت تنها مرجع قرآن است و جاعلان حدیث در تاریخ احادیث زیادی از قول پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جعل کرده‌اند به همین دلیل از ائمه معصوم(ع) نقل است که روایات ما را بر قرآن عرضه کنید و به این ترتیب حقیقت مطلب را دریابید.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه قرآن معجزه است زیرا اگر کلام الهی نبود اختلاف زیادی در آن به وجود می‌آمد.
وی اظهار کرد: آیات این کتاب الهی در موقعیت‌های مختلفی از جمله جنگ و صلح، سفر، حضر، در مکه و مدینه و در حالت‌های گوناگون نازل شده‌اند و در عین حال یکدست هستند بنابراین به یقین از سوی خداوند هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز کفر و ایمان در مقابل هم هستند و یک طرف مدام می‌گوید گزینه نظامی بر روی میز است تصریح کرد: ما هم برای تیم مذاکره‌کننده خود دعا می‌کنیم و می‌گوئیم در مقابل گزینه لبیک یا حسین(ع) را بر روی میز داریم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اینکه شیعه 72 کشته داده و با همین فرهنگ عاشورایی جهان را به تسخیر معنوی خود درآورده است گفت:مردم دین را از علما و مراجع می‌آموزند و اگر انقلاب به پیروزی رسید به برکت مراسم حسینی و حوزه‌های علمیه است.

وی اظهار کرد: اینکه امروز شعار لبیک یا حسین(ع) با کار و فعالیت روحانیان همه‌گیر شده و یقین داریم تیم مذاکره‌کننده ما با تأسی به همین شعار و فرهنگ به پیروزی می‌رسد و اگر امروز موفق نشود فردا و فرداها به پیروزی خواهد رسید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.286 seconds.